Blogger Layouts

Senin, 19 Maret 2012

Just Words

ya Allah, aku cinta dia .
aku cinta dia yang ketakwaannya menjadikan dia luar biasa .
aku cinta dia dengan kesederhanaannya .
aku cinta dia dengan keindahan akhlaknya .
aku cinta dia dengan tutur santun bahasanya .
tapi aku juga tahu lain dari hambamu yang sholehah pun mencintainya .
akhwat sholehah yang dengannya lah aku mendekat kepada-Mu .
dan aku sadar, dia lebih sepadan bila bersanding dengannya . ikhlaskan aku, Tuhan ku . sungguh ku pasrah terhadap keputusan Mu . tapi Allah izinkan aku menangis sekedar menangisi rapuhnya hatiku .
jika memang dia bukan milik ku, jangan beri aku harapan dalam hati .
jika memang dia tak akan kembali, jangan dia Engkau hampirkan ke sini lagi .
sudah cukup cintaku sebagai ujian bagi ku .
sampaikan salam terakhirku untuknya .
Engkau Maha tahu apa yang ada dalam hati ku, tapi ku ridho dengan keputusan-Mu .
biarkanlah, ku gantikan cinta ini dengan cinta-Mu ,
sebuncah rindu yang melebur menjadi rindu kepada-Mu .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar